Muzik

15 Mart 2008 Cumartesi

pitbul ve kangal


Bu şahit olunan pitbull ile kangal dövüşü hakikaten ilginç bir musabaka olmuş gibi görünüyor. İki birbirinden cok farklı ırkın bu şekilde karşılaşması çok kötü, kaldıki iki masum köpeğin bu şekilde birbirleri ile dövüştürülmesi bence başlı başına bir yanlış.

Bence bu bir kültürdür ve horoz dövüşlerine, fare yarışlarına kadar geçmişte ve günümüzde hayvanlar yarıştırılmakta. Fakat bizim kendi geçmişimize gelindiğinde açıkçası çok vahşet içeren dövüşler bilmiyorum; Artvin'deki güreşler hariç tabiki ama unutmayalım bu dövüşler kadar vahşet içermiyorlar. Kısacası bizim kültürümüzde bu tarz davranışlar zaten uygun kaçmaz.

Bende pek çok kez bu dövüşlere şahit oldum. Hem videolardan hem de canlı şahidi oldum ve şahit olduğum yerlerde çok şükür bu tip olaylar devam etmiyor. İnanın bana seyrederken bile zorlandığım bir görüntü oluyor ve tüyler ürperten bir olay aslında, en azından benim için.

Bende 13 aylık bir pitbull sahibiyim ve bugüne kadar sahip olduğum diğer köpeklerim arasında favorim olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bir insana bu kadar yakın ve sadık bir köpek olabilir. Biraz ekstra ilgi ve bilinçi olmayı gerektiren bir köpek ve sahip olmanın sorumluluğunun bilincinde olunması gereken bir köpek. Ve bunu başardığınızda çok memnun edici bir köpek ortaya çıkıyor. Kötü ellerde diğer pekçok gibi tehlikeli olabilecek bir köpek ve maalesef yüz ifadelerinden ötürüde çok medyatiktir.

Çevremde yaklaşık 6-7 pitbull sahibi var sorumlu insanlar olduğunda ne kadar sevecen ve dost canlısı hayvanlar olduklarının farkına varıyorsunuz.

Gel gelelim başka yetişkin köpekler ile olan uyumuna! Genetik olarak yetiştirilen bir ırkın hali ile anatomik yapısı diğer köpeklere göre farklı oluyor ve aynı zamanda çene ve kas yapıları. Bu sebepten diğerleri ile kolay kolay anlaşamıyorlar. Ama hemcinsleri mastifler, Stanfordlar ve Rotweiler (Dişi ve yaşıt ise ?) ile anlaştıklarını söyleyebilirim fakat 2 yaş gibi bağlı tutmanız köpeğiniz açısından akıllıca yapılmış bir davranış olmalıdır.

Pitbull ile Pitbull'u yada kangal ile kangalı ile dövüşürken pek çok defa gördüm. Ama Kangal ve Pitbull dövüşü açıkcası daha önce görmedim ve görmekte istemem !! Pitbull şahsen sadece diğer pitbullara karşı dövüştürülmesi gerek bir köpektir! Yetişkin ve gerçekten İstanbul şampiyonu (herkesin pitbullu bir şampiyondur) antremanlı bir Pitbull'un kangal ile olan dövüşünün en fazla 60 saniye sürebileceğine inanmaktayım.

Bunun bilinmesi gerekiyorki 6 aylık bir pitbull dolaştırırken 12 aylık bir kangal kadar sizi sürükleyebilir. Ve yeri geldiğinde bir fare gibide kıvrak olabiliyor, çok ilginçtir - 13 aylık tetişkin bir pitbull gölün dibine attığınız bir taşı bile dalıp çıkartabilir ve inanın bana pek çok defa kendi köpeğimde şahit oldum - yaklışık 15-20 santim yüksekliğindeki bir apartman boşluğuna sürünerek girip 4 metre ileri gittikten sonra topunu bulup getirdiğine şahit oldum. İlginç bir köpek.

Ve inannın bana o kangala kıyasla küçük bir cüsseye sahip bu hayvanlar en az bir kangal kadar güce sahiptir ve bırakın bir kangalın, filin bile bir iki hamle ile altında ezilebileceğine inanmam mümkün değil. Söyle düşünün, kırk-elli kilo ve bir fare kadar kıvarak olan ve 1898'li yıllarda sadece köpek dövüşleri amaçlı üretilen (İyi birşey diye demiyorum ) bu köpeklerin bu şekilde materyal olarak kullanılmalarına karşı olduğumu belirtmek isterim.

Bu şekildeki bir yazıya yanıtsız kalmak istemedim ve Pitbullar hakkında hem biraz bilgi vermek ve hemde sürekli kötülenen imajı ve haber materyali olarak kullanmaya çalışılmalarından yoruldum. Hergün sokak köpekleri yada komşunun köpeği tarafından ciddi olarak ısırılan pek çok insan var ama nedense pek haber olmuyor.

Fakat köpek pitbull yada pitbullun benzediği 20 diğer ırk tarafından ısırıldığında haber oluyor - aman aman yine pitbull saldırdı. Eee bizim komşunun Alman kurduda geçen yoldan geçen bir diğer komşumuzu ısırdı - bizim haber pek ilginizi çekmezdi sanırım ama Pitbull lafını duyunca UUUU.

Bu sözüm herkese değil ama bence bu köpekleri tanımadan etmeden bu kadar kötülemeye ve önyargılı olmaya kimsenin hakkı yoktur !!! Yinede bu benim şahsi düşüncem ve herkez katılmak zorundada değil.

Bilmeyenler için söyliyeyim ,, bir pitbull'un kangal ile dövüşü bu kadar az kanla bitmez - daha önce gören veya gerçeği duyan biliyordur !! Detaya girmek istemiyorum, bunu yine gerçekten bilenler anlayacaktır

0 yorum: